I ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA
1. Arkusz organizacyjny przedszkola opracowuje dyrektor przedszkola do dnia 30 kwietnia każdego roku i przedstawia do zatwierdzenia przez organ prowadzący.
2. W arkuszu organizacji przedszkola określa się: liczbę oddziałów, liczbę dzieci, czas pracy poszczególnych oddziałów, liczbę pracowników przedszkola z podziałem na pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólna tygodniową i roczną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.
3. W arkuszu organizacji przedszkola podaje się, w podziale na stopnie awansu zawodowego, liczbę nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego, którzy będą mogli przystąpić w danym roku szkolnym do postępowań kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych, oraz wskazuje się najbliższe terminy złożenia przez nauczycieli wniosków o podjęcie tych postępowań.
§5
1. Struktura organizacyjna przedszkola, liczebność dzieci.
1.1 Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci
w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień, rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
1.2 W przedszkolu można utworzyć grupy międzyoddziałowe.
1.3 Liczba dzieci w oddziale ogólnodostępnym nie może przekraczać 25.
1.4 Liczba dzieci w oddziale integracyjnym wynosi od 15 do 20, w tym od 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych.
1.5 Za zgodą organu prowadzącego, liczba dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych
w oddziale integracyjnym może być niższa od liczby określonej w pkt 1.4.
2. Do placówki uczęszczają dzieci w wieku 2,5 – 10 lat
§6
1. Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu
o podstawę programową oraz dopuszczone do użytku przez dyrektora przedszkola programy wychowania przedszkolnego.
2. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
3. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, nauki religii i zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić:
̵ z dziećmi w wieku 2,5 - 4 lat – około 15 minut,
̵ z dziećmi w wieku 5 – 6 lat – około 30 minut.
4. W przedszkolu mogą być organizowane zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
5. Na realizację podstawy programowej przeznacza się nie mniej niż 5 godzin dziennie, przy czym:
5.1 Co najmniej 1/5 czasu należy przeznaczyć na zabawę ( w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela),
5.2 Co najmniej 1/5 czasu (w przypadku młodszych dzieci – ¼ czasu) dzieci spędzają
w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry
i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.)
5.3 Najwyżej 1/5 czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego,
5.4 Pozostały czas – 2/5 czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne
i inne).
§7
1. Szczegółowy rozkład dnia w przedszkolu, w tym ramy czasowe realizacji podstawy programowej oraz zajęć dodatkowych, określa dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców z uwzględnieniem przepisów w sprawie BHP
w placówce.
1.1 Ramowy rozkład dnia określa: czas przyprowadzania oraz odbierania dzieci, godziny posiłków, czas realizacji 5 godzin podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla każdego oddziału.
2. Organizację działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przedszkola określają odrębne przepisy.
3. Dyrektor przedszkola powierza każdy oddział opiece:
3.1. Jednego nauczyciela w przypadku pięciogodzinnego czasu pracy oddziału,
3.2. Dwóch lub trzech nauczycieli w przypadku dziesięciogodzinnego czasu pracy oddziału.
4. Oddział integracyjny prowadzi nauczyciel prowadzący i wspomagający.
5. W przedszkolu z oddziałami integracyjnymi dodatkowo zatrudnia się specjalistów, którzy prowadzą pracę indywidualną z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami.
6. Liczbę nauczycieli w poszczególnych oddziałach co roku zatwierdza organ prowadzący.
7. W miarę możliwości organizacyjnych oraz dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności nauczyciele prowadzą swój oddział przez wszystkie lata pobytu dziecka w przedszkolu.
8. Dzieci przyprowadzane i odbierane są przez rodziców (opiekunów prawnych) lub upoważnione przez nich osoby dorosłe gwarantujące pełne bezpieczeństwo.
9. W miarę możliwości w przedszkolu, za zgodą organu prowadzącego, można zatrudnić specjalistów wspierających pracę nauczycieli w zakresie wyrównywania deficytów rozwojowych dzieci.
§8
1. Sposób dokumentowania zajęć w przedszkolu.
1.1 Przedszkole prowadzi dla każdego oddziału dziennik zajęć przedszkola, w którym dokumentuje się przebieg pracy wychowawczo – dydaktycznej z wychowankami
w danym roku szkolnym.
1.2 Do dziennika zajęć przedszkola wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona wychowanków, daty i miejsca ich urodzenia, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów), adresy ich zamieszkania, oznaczenia realizowanego programu wychowania przedszkolnego oraz odnotowuje się obecność wychowanków na zajęciach. Fakt przeprowadzenia zatwierdza się podpisem.
1.3 Przedszkole prowadzi dzienniki zajęć terapii i zajęć dodatkowych.
1.4 W stosunku do dzieci zakwalifikowanych do indywidualnego nauczania i wychowania albo uczestnictwa w indywidualnych zajęciach rewalidacyjno – wychowawczych przedszkole prowadzi odrębnie dla każdego uczestnika zajęć odpowiednio dziennik indywidualnego nauczania i wychowania lub dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno – wychowawczych
1.5 Przedszkole prowadzi dziennik psychologa i pedagoga, logopedy i nauczyciela gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej.
1.6 Do dziennika pedagoga i psychologa wpisuje się tygodniowy plan zajęć, zajęcia (czynności) przeprowadzane w poszczególnych dniach, wykaz wychowanków zakwalifikowanych do różnych form pomocy, w szczególności pomocy psychologiczno – pedagogicznej, informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi pedagog (psycholog) współdziała przy wykonywaniu swoich zadań.
1.7 Przedszkole prowadzi dla każdego wychowanka dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez pedagoga, psychologa.
1.8 Dyrektor przedszkola ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie
i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej
i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz za wydawanie wychowankom dokumentów zgodnych z posiadaną przez przedszkole dokumentacją
§9
1. Ilość oddziałów.
1.1. Przedszkole Publiczne z Oddziałami Integracyjnymi im. bł. E. Bojanowskiego
w Tarnowie Opolskim jest placówką sześciooddziałową, z dwoma oddziałami integracyjnymi. W uzasadnionych przypadkach liczba oddziałów może ulec zmianie.
§10
1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny od poniedziałku do piątku z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący. W okresie ferii zimowych, wiosennych, letnich odpowiednio do zmniejszonej ilości zgłoszonych dzieci przez rodziców, dyrektor przedszkola zmniejsza liczbę oddziałów i organizuje dyżury pracy lub planuje wykorzystanie urlopów przez pracowników przedszkola.
1.1 W okresie przerw do przedszkola uczęszczają dzieci obojga rodziców pracujących.
1.2 Dzienny czas pracy przedszkola, w tym 5 godzin dziennie na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, ustala organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola i Rady Pedagogicznej.
1.3 Czas pracy przedszkola wynosi 10 godzin od 6.00 – 16.00
1.4 Ilość godzin w ciągu dnia może być zmieniona w zależności od potrzeb środowiska
z zachowaniem procedur obowiązujących przy zatwierdzaniu arkusza organizacji.
1.5 Zmiany tej dokonuje organ prowadzący na wniosek Dyrektora poparty opinią Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
§11
1. Dodatkowe informacje o organizacji pracy przedszkola.
1.1 W placówce prowadzone są zajęcia dodatkowe zgodnie z zatwierdzonym arkuszem organizacji na dany rok szkolny.
1.2 W przedszkolu dla dzieci niepełnosprawnych prowadzone są zajęcia rewalidacyjne finansowane ze środków organu prowadzącego.
2. Zasady odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolu.
2.1 Rodzice ponoszą koszty wyżywienia dziecka w przedszkolu. Dzieci zakwalifikowane do przedszkola mają zapewnione pełne wyżywienie, korzystają one z ilości posiłków
w zależności od deklaracji rodziców w karcie zgłoszenia. Stawkę dzienną żywieniową ustala dyrektor w porozumieniu z rodzicami na zebraniu ogólnym uwzględniając aktualne ceny produktów i przepisy dotyczące normy żywieniowej.
2.2 Zasady odpłatności za korzystanie z wyżywienia dzieci i pracowników ustala dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym w wydanym, odrębnie na każdy rok szkolny, zarządzeniu.
2.3 Rodzice płacą opłatę stałą za pobyt dziecka w przedszkolu. Odpłatność określa Uchwala Rady Gminy i jest ona pobierana zgodnie z tą Uchwałą.
2.4 Odpłatności za świadczenia przedszkola realizowane w czasie przekraczającym 5 godzin dziennie przeznaczone na realizację podstawy programowej wynosi nie więcej niż 1 zł.
2.5 Odpłatność za przedszkole (wyżywienie, opłata stała) uiszczana jest u intendenta
w określonych dniach miesiąca lub przelewem na konto przedszkola.
2.6 Wychowankowie przedszkola ubezpieczeni są od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczyciel zostaje wybrany przez Radę Rodziców spośród złożonych ofert. Opłaty z tego tytułu uiszczają rodzice bądź opiekunowie na początku roku szkolnego.
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Gabriela Gmernicka - 2012-12-14 15:09:27
Udostępnił:
Regina Gebauer - 2015-12-10 18:49:56
Zaktualizował:
Regina Gebauer - 2015-12-10 18:49:56
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2017-12-01 07:29:12 |
Regina Gebauer |
Zobacz |
2 |
2015-12-10 18:50:39 |
Regina Gebauer |
Zobacz |
3 |
2015-12-10 18:49:56 |
Regina Gebauer |
Zobacz |
Tę stronę obejrzały 2 osoby