Loading ....
Przedszkole Publiczne z Oddziałami Integracyjnymi
Biuletyn Informacji Publicznej Przedszkola
Publicznego z Oddziałami Integracyjnymi
Im. Bł. E. Bojanowskiego w Tarnowie Opolskim
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Ks. Klimasa 15
46-050 Tarnów Opolski
tel/fax: (77) 464 42 61
e-mail: ppzoi@op.pl
Strona główna => Status prawny => Statut przedszkola => Organizacja przedszkola

I ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA 1. Arkusz organizacyjny przedszkola opracowuje dyrektor przedszkola do dnia 30 kwietnia każdego roku i przedstawia do zatwierdzenia przez organ prowadzący. 2. W arkuszu organizacji przedszkola określa się: liczbę oddziałów, liczbę dzieci, czas pracy poszczególnych oddziałów, liczbę pracowników przedszkola z podziałem na pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólna tygodniową i roczną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole. 3. W arkuszu organizacji przedszkola podaje się, w podziale na stopnie awansu zawodowego, liczbę nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego, którzy będą mogli przystąpić w danym roku szkolnym do postępowań kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych, oraz wskazuje się najbliższe terminy złożenia przez nauczycieli wniosków o podjęcie tych postępowań. §5 1. Struktura organizacyjna przedszkola, liczebność dzieci. 1.1 Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień, rodzaju i stopnia niepełnosprawności. 1.2 W przedszkolu można utworzyć grupy międzyoddziałowe. 1.3 Liczba dzieci w oddziale ogólnodostępnym nie może przekraczać 25. 1.4 Liczba dzieci w oddziale integracyjnym wynosi od 15 do 20, w tym od 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych. 1.5 Za zgodą organu prowadzącego, liczba dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych w oddziale integracyjnym może być niższa od liczby określonej w pkt 1.4. 2. Do placówki uczęszczają dzieci w wieku 2,5 – 10 lat §6 1. Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową oraz dopuszczone do użytku przez dyrektora przedszkola programy wychowania przedszkolnego. 2. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut. 3. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, nauki religii i zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić: ̵ z dziećmi w wieku 2,5 - 4 lat – około 15 minut, ̵ z dziećmi w wieku 5 – 6 lat – około 30 minut. 4. W przedszkolu mogą być organizowane zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, na zasadach określonych w odrębnych przepisach. 5. Na realizację podstawy programowej przeznacza się nie mniej niż 5 godzin dziennie, przy czym: 5.1 Co najmniej 1/5 czasu należy przeznaczyć na zabawę ( w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela), 5.2 Co najmniej 1/5 czasu (w przypadku młodszych dzieci – ¼ czasu) dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.) 5.3 Najwyżej 1/5 czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, 5.4 Pozostały czas – 2/5 czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne). §7 1. Szczegółowy rozkład dnia w przedszkolu, w tym ramy czasowe realizacji podstawy programowej oraz zajęć dodatkowych, określa dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców z uwzględnieniem przepisów w sprawie BHP w placówce. 1.1 Ramowy rozkład dnia określa: czas przyprowadzania oraz odbierania dzieci, godziny posiłków, czas realizacji 5 godzin podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla każdego oddziału. 2. Organizację działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przedszkola określają odrębne przepisy. 3. Dyrektor przedszkola powierza każdy oddział opiece: 3.1. Jednego nauczyciela w przypadku pięciogodzinnego czasu pracy oddziału, 3.2. Dwóch lub trzech nauczycieli w przypadku dziesięciogodzinnego czasu pracy oddziału. 4. Oddział integracyjny prowadzi nauczyciel prowadzący i wspomagający. 5. W przedszkolu z oddziałami integracyjnymi dodatkowo zatrudnia się specjalistów, którzy prowadzą pracę indywidualną z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami. 6. Liczbę nauczycieli w poszczególnych oddziałach co roku zatwierdza organ prowadzący. 7. W miarę możliwości organizacyjnych oraz dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności nauczyciele prowadzą swój oddział przez wszystkie lata pobytu dziecka w przedszkolu. 8. Dzieci przyprowadzane i odbierane są przez rodziców (opiekunów prawnych) lub upoważnione przez nich osoby dorosłe gwarantujące pełne bezpieczeństwo. 9. W miarę możliwości w przedszkolu, za zgodą organu prowadzącego, można zatrudnić specjalistów wspierających pracę nauczycieli w zakresie wyrównywania deficytów rozwojowych dzieci. §8 1. Sposób dokumentowania zajęć w przedszkolu. 1.1 Przedszkole prowadzi dla każdego oddziału dziennik zajęć przedszkola, w którym dokumentuje się przebieg pracy wychowawczo – dydaktycznej z wychowankami w danym roku szkolnym. 1.2 Do dziennika zajęć przedszkola wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona wychowanków, daty i miejsca ich urodzenia, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów), adresy ich zamieszkania, oznaczenia realizowanego programu wychowania przedszkolnego oraz odnotowuje się obecność wychowanków na zajęciach. Fakt przeprowadzenia zatwierdza się podpisem. 1.3 Przedszkole prowadzi dzienniki zajęć terapii i zajęć dodatkowych. 1.4 W stosunku do dzieci zakwalifikowanych do indywidualnego nauczania i wychowania albo uczestnictwa w indywidualnych zajęciach rewalidacyjno – wychowawczych przedszkole prowadzi odrębnie dla każdego uczestnika zajęć odpowiednio dziennik indywidualnego nauczania i wychowania lub dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno – wychowawczych 1.5 Przedszkole prowadzi dziennik psychologa i pedagoga, logopedy i nauczyciela gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej. 1.6 Do dziennika pedagoga i psychologa wpisuje się tygodniowy plan zajęć, zajęcia (czynności) przeprowadzane w poszczególnych dniach, wykaz wychowanków zakwalifikowanych do różnych form pomocy, w szczególności pomocy psychologiczno – pedagogicznej, informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi pedagog (psycholog) współdziała przy wykonywaniu swoich zadań. 1.7 Przedszkole prowadzi dla każdego wychowanka dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez pedagoga, psychologa. 1.8 Dyrektor przedszkola ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz za wydawanie wychowankom dokumentów zgodnych z posiadaną przez przedszkole dokumentacją §9 1. Ilość oddziałów. 1.1. Przedszkole Publiczne z Oddziałami Integracyjnymi im. bł. E. Bojanowskiego w Tarnowie Opolskim jest placówką sześciooddziałową, z dwoma oddziałami integracyjnymi. W uzasadnionych przypadkach liczba oddziałów może ulec zmianie. §10 1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny od poniedziałku do piątku z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący. W okresie ferii zimowych, wiosennych, letnich odpowiednio do zmniejszonej ilości zgłoszonych dzieci przez rodziców, dyrektor przedszkola zmniejsza liczbę oddziałów i organizuje dyżury pracy lub planuje wykorzystanie urlopów przez pracowników przedszkola. 1.1 W okresie przerw do przedszkola uczęszczają dzieci obojga rodziców pracujących. 1.2 Dzienny czas pracy przedszkola, w tym 5 godzin dziennie na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, ustala organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola i Rady Pedagogicznej. 1.3 Czas pracy przedszkola wynosi 10 godzin od 6.00 – 16.00 1.4 Ilość godzin w ciągu dnia może być zmieniona w zależności od potrzeb środowiska z zachowaniem procedur obowiązujących przy zatwierdzaniu arkusza organizacji. 1.5 Zmiany tej dokonuje organ prowadzący na wniosek Dyrektora poparty opinią Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. §11 1. Dodatkowe informacje o organizacji pracy przedszkola. 1.1 W placówce prowadzone są zajęcia dodatkowe zgodnie z zatwierdzonym arkuszem organizacji na dany rok szkolny. 1.2 W przedszkolu dla dzieci niepełnosprawnych prowadzone są zajęcia rewalidacyjne finansowane ze środków organu prowadzącego. 2. Zasady odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolu. 2.1 Rodzice ponoszą koszty wyżywienia dziecka w przedszkolu. Dzieci zakwalifikowane do przedszkola mają zapewnione pełne wyżywienie, korzystają one z ilości posiłków w zależności od deklaracji rodziców w karcie zgłoszenia. Stawkę dzienną żywieniową ustala dyrektor w porozumieniu z rodzicami na zebraniu ogólnym uwzględniając aktualne ceny produktów i przepisy dotyczące normy żywieniowej. 2.2 Zasady odpłatności za korzystanie z wyżywienia dzieci i pracowników ustala dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym w wydanym, odrębnie na każdy rok szkolny, zarządzeniu. 2.3 Rodzice płacą opłatę stałą za pobyt dziecka w przedszkolu. Odpłatność określa Uchwala Rady Gminy i jest ona pobierana zgodnie z tą Uchwałą. 2.4 Odpłatności za świadczenia przedszkola realizowane w czasie przekraczającym 5 godzin dziennie przeznaczone na realizację podstawy programowej wynosi nie więcej niż 1 zł. 2.5 Odpłatność za przedszkole (wyżywienie, opłata stała) uiszczana jest u intendenta w określonych dniach miesiąca lub przelewem na konto przedszkola. 2.6 Wychowankowie przedszkola ubezpieczeni są od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczyciel zostaje wybrany przez Radę Rodziców spośród złożonych ofert. Opłaty z tego tytułu uiszczają rodzice bądź opiekunowie na początku roku szkolnego.  

Pokaż informacje o artykule